2011. június 30., csütörtök

Gyimes


Pünkösdkor, mindig szokott érkezni két magyarországi vonat Gyimesre, Székelyföldre. Tudniillik, itt található, a régi magyar határ. Gyimesen mindig nagy zenebonával, kóstolóval várják a vendégeket.
Komolyan mondom: egy élmény átélni azt, amikor hallod a vonat csattogását a sineken és az őrjöngő dudaszót. Virággal, zászlókkal, kendőkkel…ami csak van, mindennel lehet integetni, az jövevény vonatoknak. Két vonat jött, az egyik, egy múzeumi, piros dízel- mozdony, a másik pedig egy Liszt Ferenc emlékére készített vonat.


KIKI

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a szép riportot:)

    VálaszTörlés
  2. Míg végig kúszik az út a hegyek között, s én a hátsó ülésen kuksolva kiáltozom - csodás, szép, gyönyörű-
    érzem, hogy e váratlan ajándék minden pillanatáért hálás lehetek!
    Ott voltam!
    S felmásztam a lépcsőkön, bámultam a tájat, a smaragd hegyeket, kápolnát, és a többit is... - majd megmártottam lábamat a folyócskában...
    Köszönöm!

    VálaszTörlés